سیب کوچولو و هویج کوچولو

خدایا ما رو از هم جدا نکن...

سیب کوچولو و هویج کوچولو

خدایا ما رو از هم جدا نکن...

دنیای من ، سیب کوچولو

از دست تو نیست، دل من از گریه پره

مثل تو طاقت نداره، واسه تو هر دم می باره

دیگه اشکهای من طاقت موندن ندارن

نباشی بی تو باز می میرن، می ریزن، بی تو باهم می بارن

تو تموم دنیامی

                   تو تموم حرفامی

                                      تو همه لحظه گرم عاشق بودنی

یه ستاره داره چشمک می زنه از آسمون

داره دلمو می بره یه جای بی نام و نشون

اون ستاره همون چشمهای تو، تو آسمون

داره پرپر می زنه دلم واسه دیدن اون

تو تموم دنیامی

                   تو تموم حرفامی

                                      تو همه لحظه گرم عاشق بودنی

 

 

(سیب کوچولو اضافه میکنه: هویجم...تو تموم دنیای سیبی منی...)

یواشکی!

 

نامتو دادی به من
خوندمش
یواشکی

        خوندمش هزار دفعه
             سوزوندمش
یواشکی

تا ندونن اینو و اون
حرف عشقمون چیه

         ندونن تو زندگی
               خدای عشق من کیه

نمی خوام هیچکی بدونه
که دلم کجا اسیره

الهی.................. هیشکی تو رو ازم نگیره

دوست دارم برای من گل بیاری.....  یواشکی
سرتو ، رو سینه من بذاری.....    
یواشکی

منو تو باشیم و تنها یه خدا تو آسمون
که می دونم نمی گه قصه مون رو به دیگرون

دیدنم که اومدی.....   یواشکی
بگو عاشقم شدی.....   
یواشکی
وقتی پیش تو میام.....     
یواشکی

میگم از تو چی می خوام..... یواشکی

الهی.................................... هیشکی تو رو ازم نگیره

دوست دارم خنده کنیم گریه کنیم..... یواشکی
بگیم ای وای چه کنیم  وای چه کنیم .....
یواشکی

تو یه سجاده بیار برای من از گل ناز
دوست دارم
پیش تو وایسم به عبادت ، به نماز

دیدنم که اومدی.....   یواشکی
بگو عاشقم شدی.....   
یواشکی
وقتی پیش تو میام.....     
یواشکی

میگم از تو چی می خوام..... یواشکی

الهی...................... هیشکی تو رو ازم نگیره
            الهی......... هیشکی تو رو ازم نگیره

الهی...................... هیشکی تو رو ازم نگیره

            الهی......... هیشکی تو رو ازم نگیره

 

 

قبول دارین که هر کسی تو زندگیش یه یواشکی داره......؟؟؟؟؟

هویج خوش اومدی...

هویج به خونه برگشت. یه دستش ساکش بود و یه دستش هم یه کیسه مشکی.

وقتی سیب ، کیسه رو دید... اولین چیزی که به فکرش رسید این بود که : " آخ جون سوغاتی........ " اما خوب ، به روی سیبیش نیاورد و خودشو کنترل کرد. انگار نه انگار که منتظر سوغاتیه! از هویجش پذیرایی کرد و کنارش نشست. اما یه چشمش به هویج بود و یه چشمش به کیسه مشکی کنار اتاق. هی هم حرص میخورد که چرا هویج خان هیچی نمیگه.

یکم که گذشت ، گفت :

-         خوب ، خسته نباشی. من برم لباساتو از ساک در بیارمو بشورم، هان؟ حتما کثیف شدن...

-         نه عزیزم... زحمت نکش ! حالا وقت زیاده ، تو برام حرف بزن ببینم چی کارا کردی؟

-         حالا برات میگم... الان تو از راه اومدی و خسته ای ، یکم استراحت کن...میگم!

-         باشه هر جور راحتی.

سیب خوشحال ، از اینکه کلکش مثل همیشه گرفته... دوید طرف کیسه مشکی! یهو هویج گفت:

-         سیب کوچولو لباسام تو ساکه هاااااا

-         هان؟ چی؟ ... آره میدونم... فکر کردم اینطوئه !

هویج بلند خندید و گفت :

-         میدونم میخوای تو کیسه رو ببینی ، فهمیدم موقع حرف زدنم اصلا حواست به من نبودو هی اون کیسه رو نگاه میکردی خانوم!

-         ا.ا.ا.ا... نععععععع خوب....

-         آخه بعد از این همه مدت من سیبمو نشناسم، کی بشناسه. چیزی توش نیست گلم... همش عکسای خودته !

-         راس میگی؟ همش؟ ببینم؟

سیب کوچولو کیسه رو با حرص خالی کرد رو زمین و گفت :

-         اینا که همش عکسه... اه...پس کو سوغاتیم؟

-         (خنده بلند...)

-         میخندی؟؟؟؟؟ خنده داره؟؟؟؟

-         آخه وقتی عصبانی میشی ، قیافه ات خیلی با مزه میشه...هی هی هی...

-         هه هه هه ... پفک نمکی ... میخنده ! یعنی واسه من هیچی نیاوردی بدجنس؟

-         مگه جرئت داشتم؟

-         یعنی آوردی؟ کو؟ بده . بده.

-         صبر کن خانومم... صبر کن...

-         نه الان بده.... زود باش....

-         قربون دل کوچولوت برم....

-         فهمیدم تو ساکه....

تا سیب کوچولو پرید طرف ساک ، هویج با یه شیرجه ساک و قاپید.

-         اااااااا بده....

-         نمیدم

-         بده

-         نمیدم

-         مگه واسه من نخریدیش؟

-         چرا ولی میخوام اذیتت کنم...هی هی هی

-         نخند ، بده ! اصلا نمیخوام بدی. مال خودت...ببینم حالا ...حالا چی هست؟

-         اااااا....تو که گفتی مال خودت؟

-         آره . اصلا هرچی که باشه. مهم نیست.

-         نیست دیگه؟

-         نیست. تازشم قهرم!

-         ای وای... تهدید سیبی... نعععع نشد دیگه... قهر نداریما... بیا عزیزم...بیا بگیر.

-         کو بده.

-         (خنده) قربونت برم. بوووووووووووس

هویج از تو ساکش دو تا آلبوم عکس ، آبی در میاره و میده به سیب کوچولو.

-         وای چه خوشگله.... وای.. چه خوش رنگه . واسه چی آلبوم خریدی هویج؟

-         اولا آلبومای قدیمیمون خراب شده بودن... دوما چیدن عکسای توی کیسه،تو این آلبوما... همونایی که تو ساکم یواشکی گذاشتیاااا... جریمه توء که دیگه منو اذیت نکنی. هیچ میدونی هر لباسی که میپوشیدم از یقه و آستیناش هی عکس می افتاد ؟ تا درشون بیارم ، یه ربع طول میکشید... به هیچ کدوم از قرارام به موقع نرسیدم خانوم خانوما !

-         هی هی هی ......

-         میخندی؟ بایدم بخندی... وایسا بینم....

دوباره فرارو تعقیبشون شروع شد... شب شده بود... ماه، هم که تا اون موقع نگاشون میکرد ، سرشو پایین انداخت ، یه ابر و کشید روی خودش تا همه جا تاریک تر بشه و هیچ چیز خلوت هویجیشونو بهم نزنه...

سفر هویجی...

بازم سفر....

بازم هویج کوچولو داره میره مسافرت....

بازم سیب کوچولو دلش تنگ میشه...

 

-         کی میری؟

-         فردا صبح.

-         کی میرسی؟

-         فکر کنم چهار، چهارو نیم...

-         کی برمیگردی؟

-         عزیزم... فقط چهار روزه... زود برمی گردم.

-         بهم زنگ میزنی؟

-         خیلی سؤالت مسخره بود... یعنی تو قاصدک و لوله کشی رو فراموش کردی؟

-         آخه دلم تنگ میشه!

-         منم میشه... چاره نیست سیبم... مجبوریم تحمل کنیم!

-         تو مرد هستی، میتونی... اما من تحملم کمه... دلم زود تنگ میشه!

-         قربون دل کوچولوت برم. مطمئنی من توش جا شدم؟

-         اوهوم... بجز شیکمت ، بقیه جاهات جا میشه! (خنده شیطنت آمیز)

-         شیکم من گنده اس؟؟؟ حالا نشونت میدم...وایسا فرار نکن....میگم وایسا

 

هویج دور اطاق دنبال سیب کوچولو میکنه و مثل همیشه خیلی زود دستگیرش میکنه...

-         نه نه ... شوخی کردم ... ببخشید

-         شوخی کردی؟؟؟ نشونت میدم...

-         .....

 

 یه بوس از لبای سیب کوچولو، همیشه تنها تنبیه هویجه!!!

 

-         هویج جونم...بزار من برات ساکتو جم میکنم...تو استراحت کن!

-         باشه ، ممنون

 

سیب کوچولو شروع میکنه لباسای هویج و تا کردن و توی ساک گذاشتن... که یهو یه فکر ناجوانمردانه به سرش میزنه... لای تمام لباسای هویجش یه عکس از خودشو میذاره و میکنه تو ساک! پیش خودش میگه " خوب... هویج خوان ، حالا اگه بخوای هم نمیتونی منو فراموش کنی... چونکه یه کامیون عکس لای لباسات گذاشتم. " یه خنده موزیانه میکنه و در ساک و میبنده .

 

فردای اون روز هویج به سفر میره و سیبش و با یه دنیا دلتنگی تنها میذاره...

 هویج کوچولو تا میرسه به ترمینال زنگ میزنه.

-         سلام هویجم...تویی؟

-         سلام عزیزم... خوشگلم... خوبی؟

-         الان که با تو حرف میزنم آره. کجایی؟

-          ترمینالم... خواستم بگم حواسم بهت هستاااا ، دلم پیش دلته ... نگران نباش . تا بر گردم مواظب خودت باش!

-         چشم

-         چشمت بی بلا.  هر وقت خواستم یادت کنم ... چشمامو میبندم و از تو لوله کشی باهات حرف میزنم.

-         خوبه... اما نمیخواد چشماتو ببندی... هر وقت خواستی یادم کنی... یه لباس از تو ساکت در بیارو بپوش!

-         وا... چه ربطی داره؟

-         داره... بعدا میفهمی... خوب دبرت نشه؟ برو دیگه... به سلامت... سپردمت به خدا!

-         من که نفهمیدم چی شد؟ خدا میدونه باز چه شیطونی کردی؟؟؟ خداحافظییییی شیطونکم...

-         خداحافظییییییی

 

هویج نفهمید... اما سیب کوچولو با نگاه کردن به آلبوم های خالی ، خوب میدونست چی کار کرده...

عشق آبی من...

ای رگای آبیت چو بستر عشق
شراب هستی درون ساغر عشق

ای کلام آخر به دفتر عشق
نوشتمت به قلبم به شکل باور عشق

سر به سجده بردم برابر عشق
شدی تو اول عشق شدی تو آخر عشق

چشمت به من خندید عاشق تر از همیشه
گفتی قلب عاشقا

یه لحظه هم

جدا نمیشه

اشکای شوق تو بارون پشت شیشه
گل عشق و آرزو جوونه زد میون بیشه

آری تو بودی دیگر برایم چون خواب و رویا نبودی
از ساحل عشق دیگر گریزان چون موج دریا نبودی

پرسیدم از تو بودی به یادم روزی که با ما نبودی
خندیده گفتی

من با تو بودم

یک لحظه تنها نبودی

کوهنورد

هویج مینوسه:

سلام! من بعد از صد سال (به قول سیب کوچکولو) میخوام بنویسم. میدونم نمیتونم مثله سیبم بنویسم ولی بخاطر اون این کارو میکنم.

روزی از روزهای تابستون سیب و هویج تصمیم میگیرن برن کوهنوردی. خلاصه، صبح زود دوتایی از خواب بیدار میشنو میرن تو دامن طبیعت. یه کم که بالا میرن،
هویجه میگه: خسته شدی، عزیزم؟
سیب: نه. من وقتی با تو هستم خستگی رو احساس نمیکنم.
- خوبه. ولی قول بده اگه حتی یکمم خسته شدی بهم بگی؟
-چشم.
دست تو دست هم. میرن بالا. البته هویجه میره بعد سیب رو با خودش میکشه بالا. تا اینکه یه جا سیبه میگه: هویج...
اینو که میگه هویجه تا تهش میخونه که سیبش خسته شده. آخه اونا حرفاشونو با زبونه دلشون میزنن. واسه همینه که یه کلمه کافیه.
هویجه خم میشه میگه: بیا بالا.
سیب: نه. خطرناکه.
-میترسی؟ بهم اعتماد نداری؟
-چرا، ولی...
-پس هیچی نگو بیا.
-باشه، ولی مواظبم باشا.
-چشم.
دیگه خودتون میتونید تصور کنید هویجه با چه عشقو علاقه ای این کارو میکنه. با اینکه سیب روی دوششه ولی احساسه پرواز میکنه. احساس میکنه خدا بال بهش داده تا قله پرواز کنه.
بله، سیب بال هویجه. خدایا این بال رو هیچ وقت ازش نگیر!!!